הירשמו לקבלת מאמרים חדשים לפני כולם

יום ראשון, יולי 01, 2012

פרשת שבוע: פרשת בלק למה המואבים מפחדים



פרשת בלק תשס”ז גיליון מס' 71
מאת שמואל בן חמו
לקבלת מאמרים חדשים יש לשלוח
EMAIL ל-
parashathamikdash@gmail.com
לחץ כאן להדפסת המאמר
מנוי דרך פקס ותרומות: 02-6246461
למה המואבים מפחדים ?

למה דוד המלך בא מזרע רות המואבייה?
איפה מסתתר המשיח בן דוד?


פרשת בלק עוסקת בעיקר בניסיון בלק לקלל את עם ישראל, ללא הצלחה ב"ה. בלק מלך מואב מרגיש מאוים לקראת כניסת בני ישראל לארץ ישראל.
"ויגר מואב מפני העם מאד כי רב הוא ויקץ מפני בני ישראל" (במדבר כב,ג)
מתוך פחד וחוסר אונים הוא שוכר את שירותיו של בלעם על מנת לפגוע בישראל. זאת לא הפעם הראשונה שהמואבים מגלים פחד מפני בני ישראל.
כמו שכתוב בשירת הים: "..אילי מואב יאחזמו רעד.." (שמות טו,טו).
כדי לענות על השאלה הזאת, עלינו לחזור לתקופת לידת מואב. מואב נולד מגילוי עריות בין לוט ובין ביתו. מתחילת דרכו העם הזה מגלם את הזוהמה ורמה רוחנית נמוכה מאוד. בעל "הבית גנזי" על הפרשה כותב שיש כלל ידוע האומר, שדווקא במקום זוהמה, שם יורדת נשמה קדושה כדי שלא יהא עיכוב מצד החיצוניים, המעכבים את הקדושה. (בית גנזי בלק דפים תשעב-ג)




מואב שומר על הנשמה של דוד המלך מפני המזיקים, כאשר הוא נינו של רות המואבייה.
זהו תפקידו העיקרי של מואב בעולם, כאשר הוא שומר כביכול על הנשמה של מלכות בית דוד. לאחר שמלכות בית דוד תצמח אז מואב יפסיק להתקיים. זה החשש האמיתי של בלק מלך מואב, בזמן קריעת ים סוף ולקראת כניסת בני ישראל לארץ.
מעמד שירת הים מהווה שיא שבני ישראל הגיעו אליו, מה שראתה שיפחה על הים לא ראו נביאים גדולים. בני ישראל היו ראויים לקבל את התורה, להיכנס לארץ ישראל ולבנות את בית המקדש. אבל חטא העגל קלקל את הכול. בני ישראל לקראת כניסתם לארץ ישראל הגיעו למדרגה גבוהה אף הם והיו מסוגלים לכבוש את הארץ לתמיד. חטא בנות מואב שבסוף פרשת בלק, שוב שיבש את כל תוכניות הגאולה.
כאשר מואב ראה שבני ישראל מתקרבים לתיקון השלם המביא את הגאולה, אז הם רואים את סוף קיומם. לכן הם פוחדים ומנסים הכל כדי לעכב את בואו של משיח בן דוד.
שאלה מתבקשת עולה, כאשר מואב המשיך להתקיים גם לאחר לידת דוד המלך. הרי אמרנו שלאחר לידתו מואב סיים את תפקידו.
ה"בית גנזי" כותב שהתיקון הגמור יבוא ביחד עם משיח בן דוד, כי ישנם נשמות נוספות בתוכם שיתגלו בימות המשיח. רק לאחר מכן מואב יפסיק להתקיים בניגוד לשאר האומות שימשיכו להתקיים גם לעתיד לבוא.
אינני יודע מי מואב היום ומי עמלק, אבל ניתן לראות בבירור שכל העמים המשתדלים בכל מאודם לדחות את הגאולה ממשיכים את דרכם של שתי האומות המקוללות האלה.
מה יותר מעכב את הגאולה, מאשר שלטון הוואקף על הר הבית?
איזה חילול השם!
רוב ארץ ישראל בשליטתנו ולב הארץ והעולם, מופקר לידי הגויים.
עלינו לפעול ולשנות את המציאות העגומה הזאת. מצווה לעלות להר הבית למקומות המותרים ולאחר טבילה כדין.
עצם העלייה דוחה את הטומאה שהגויים מחדירים להר ה'. לקראת שלושת השבועות של חורבן שני בתי המקדש, עלינו לחזור בתשובה ולפעול למען הבניין של בית המקדש השלישי.

סרט וידאו על המאמר
הגיליון מוקדש לעילוי נשמת סבתי:
פתחון בת סעדה ז"ל


אין תגובות:

sharethis