הירשמו לקבלת מאמרים חדשים לפני כולם

יום ראשון, מאי 29, 2011

כל יום, יום ירושלים


פרשת במדבר ויום ירושלים תשס"ט גיליון מס' 163
מאת שמואל בן חמו
לקבלת מאמרים חדשים יש לשלוח
EMAIL ל-
parashathamikdash@gmail.com
לחץ כאן להדפסת המאמר

מנוי דרך פקס, תרומות והקדשות: 02-6246461

כל יום: יום ירושלים


לא לפספס את העדות המוקלטת של הרב גורן על נבואות מוטה גור לכיבוש ירושלים ושלבי הכיבוש בפועל: http://www.beithamikdash.tv/audio/ravgoren1967.mp3

למה הגויים רוצים להוציא אותנו מירושלים כדי לשלוט בה?
מדוע אנחנו מזכירים את ירושלים שלוש פעמים ביום?

השבוע נחגוג את יום שחרור ירושלים. למעשה אנחנו מחוברים לעיר הקודש במשך כל השנה.
בתפילות שאנחנו אומרים מידי יום, אנחנו מזכירים את ירושלים ומתפללים לבניינה.
ירושלים מחברת בין בית המקדש ובין ארץ ישראל. המשנה במסכת כלים מונה עשר קדושות הקיימות בארץ ישראל. ירושלים קדושה יותר מארץ ישראל, והר הבית קדוש יותר מירושלים. הקדושה של ירושלים נמצאת בתווך, בין ארץ ישראל ובין הר בית.
"(ו)עֶשֶׂר קְדֻשּׁוֹת הֵן, אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מְקֻדֶּשֶׁת מִכָּל הָאֲרָצוֹת.......(ח) לִפְנִים מִן הַחוֹמָה מְקֻדָּשׁ מֵהֶם, שֶׁאוֹכְלִים שָׁם קָדָשִׁים קַלִּים וּמַעֲשֵׂר שֵׁנִי. הַר הַבַּיִת מְקֻדָּשׁ מִמֶּנּוּ" (מסכת כלים פרק א משניות ו-ח).
בתש"ח זכינו, בחסדי ה', בארץ ישראל. בתשכ"ז קיבלנו בדרך נס את יהודה שומרון, עזה ,ירושלים והר הבית. לדאבוננו ממשלת ישראל החזירה את המתנה להקב"ה ומסר את מקום בית המקדש לגויים.
ברוך ה', אנחנו מתקדמים במדרגות הקדושה. בשנים האחרונות ישנה התעוררות בענייני המקדש והר הבית. אלפי יהודים משתתפים מידי חודש ב"סיבוב שערים" ומקיפים את הר הבית בשירה ובריקודים. אלפי יהודים עולים להר הבית בקביעות, לאחר טבילה ומתוך הקפדה להליכה למקומות המותרים.
יש עלייה במספר הרבנים העולים למקום בית המקדש. באגרותיו, הרב קוק מביא את דברי הזוהר, המשווים את ארץ ישראל לירושלים. זאת אומרת, שירושלים כוללת בתוכה את כל ארץ ישראל. (אגרות הראי"ה חלק א עמוד לד-לה).
הקדושה של ירושלים כה גדולה שהיא מכילה בתוכה, גם את הקדושה של שאר חלקי הארץ.
"תא חזי, ירושלים כל ארעא דישראל אתכפל תחותה" (ספר הזוהר חיי שרה, דף קכ"ח ע/ב).
לכן הגויים (כולל נשיא ארצות הברית של היום: חוסיין ברק אובמה), מנסים בכל כוחם לחלק את ירושלים. קשה להם לקבל את שיבת עם ישראל לארצו. המוסלמים מנסים למחוק את העבר שלנו הנמצא טמון באדמת הר הבית.
הנוצרים ניסו בעבר ומנסים עד עצם היום הזה, לשלוט בירושלים. הוותיקן והעומד בראשו, הדגיש בביקורו האחרון את האופי האוניברסאלי של ירושלים. העיר שייכת לכל הדתות. העיקר שהיהודים לא ישלטו בעיר הקודש ח"ו.
בשבוע האחרון, ירושלים נמצאת בראש הכותרות.
שני נציגים הבכירים של אדום: עולם המערבי ועולם הנוצרי, מתערבים בענין ארץ ישראל. הנוצרים תובעים מאיתנו כ-מאה מקומות טמאים הקשורים לנצרות. מצד שני, נשיא ארצות הברית דורש מעם ישראל לחלק את ארצו עם המוסלמים.
הגויים מעריכים את קדושת ארץ ישראל בכלל, וירושלים בפרט. במהלך הגלות, אבותינו התפללו לבנין ירושלים, ללא מחשבה שהדבר יתקיים בימיהם. אנחנו זוכים להתפלל לבנין ירושלים מתוך עיר הקודש עצמה. זהו חלום של כל תפוצות ישראל לדורותיהן שהתגשם.
המטרה העיקרית של התפילות היא לגרום לנו לתבוע את ירושלים ואת בית המקדש.
כמו שכתוב במדרש: " כך, כל אותן אלפים שנפלו בימי דוד לא נפלו אלא שלא תבעו בנין בית המקדש. ...... לפיכך, התקינו חסידים הראשונים שיהו ישראל מתפללין שלש תפלות בכל יום ויום, אנא, השב שכינתך לציון וסדר עבודה לירושלים. ותקנו בונה ירושלים ה', ברכה בפני עצמה, בתפלה, וברכת המזון" (מדרש תהילים מזמור יז).
למעשה אנחנו זוכרים את ירושלים בכל ימי השנה ובכל התפילות. הדור שלנו זכה לקבל את ארץ ישראל וירושלים, עבור כל הדורות הקודמים. התפילה שאנו אומרים בשמונה עשרה התגשמה: "ותחזה עינינו בשובך לציון ברחמים".
למעלה מארבעים שנה, הר הבית שומם ללא בית המקדש. זה הזמן לעבור שלב ולהתקדם לעבר הגאולה השלמה. עלינו לממש את המילים היפות שאנו אומרים מידי יום: "תשכון בתוך ירושלים עירך כאשר דיברת, וכסא דוד עבדך מהרה בתוכה תכין, ובנה אותה בנן עולם במהרה בימינו" (תפילת העמידה)
"ותבנה ירושלים עיר הקודש במהרה בימינו" (ברכת המזון)
הגויים עושים הכל כדי למנוע את בנין ירושלים והגאולה. עלינו להתנגד לכל מהלך המצמצם את שלטית עם ישראל על ארץ ישראל ובעיקר על ירושלים.
יש לנו הזדמנות פז להודות להקב"ה על המתנה שהוא הפקיד בידינו, בשנת תשכ"ז. נחגוג את יום שחרור ירושלים בכ"ח אייר, ובנוסף בכל יום ויום בזמן תפילותינו. נתכוון למה שיוצא מפינו ובעיקר נעשה למען בנין ירושלים ובית המקדש בב"א.

הגיליון מוקדש לרפואתו השלמה של אפרים בן גיטל

אין תגובות:

sharethis